Snabbmat

Ok, jag har ingen tid att fixa med mat denna veckan. Så när jag inte äter på jobbet blir det snabbmat! Men inte fettig snabbmat utan nyttig snabbmat. Så mina bästa snabba tips!

* Pasta med tomatsås från burk. - Helt ok mat om man tar fullkornpasta och har en burk bönor till.
* Gröt i alla dess former - Nyttigt med banan, kanel, honung eller bär på. Ät ett ägg till så man får i sig lite protein.
* Omelett, med olika grönsaker och ost- Nyttigt om man inte har för mkt ost på. Ät frukt till eller knäckemacka.
* Grov macka med makrill i tomatsås - Ät lite grönsaker och drick jos till så blir det toppen.

Tipsa gärna om era snabba goda rätter!


Kommentarer
Postat av: ette

haha.. du snodde alla mina snabba rätter :) så tyvärr kan jag inte ge dig några tips :)

2007-10-18 @ 01:36:17
URL: http://henriettep.blogspot.com
Postat av: Anonym

couscoussallad tycker jag är en ganska sjyst snabb rätt. gärna med äpple och fetaost i. sen kan man ju variera det i all oändlighet, och byta ut mot typ quinoa, pasta osv, men då tar det ju genast lite längre tid förståss.

och tomatsoppa! det går ju hur snabbt som helst att fixa, men bör kanske kompletteras med bröd eller nått annars är det inte så mättande..

igår gjorde jag lasagne med spenat och keso, ingen snabbmat direkt, men attans vad gott det är. och jag gjorde en jättesats så idag behöver jag ju bara värma på, alltså snabbmat.. ;)

2007-10-18 @ 15:06:08
Postat av: lisa

varför publicerade den inte mitt namn? elakt, men det var alltså jaaaag liiiisaaaaa som skrev. och har du hört talas om uppdatering btw? ;)

2007-10-23 @ 16:18:12
Postat av: viola

jag är ledsen, har varit extremt dålig bloggare... är så stressad, efter denna vecka ska det bli bättre, jag lovar!

ps. gjorde tomatsoppa häromdagen, supergott!

2007-10-24 @ 21:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0