Matsedel

Ja i helgen blev det bara mat på jobbet, skönt att slippa tänka på det när man jobbar hela dagarna.
I lördags blev det falafell, rostade rotsaker och tzatziki till lunch, och sedan gjord jag en supergod grönsakslasagne till middag. Till den gjorde jag en bönsallad med tomater och avocado.

Hm idag blev det inte så varierat för idag åt jag lasagne till både lunch och middag, med olika sallader till bara... Dessutom var vi och fikade och jag drack mumsig varm choklad och nu i kväll blir det ostkaka med blåbärsylt och jprdgubbar (kunde inte låta bli att köpa jordgubbar fast de inte smakar så mkt nu)

Här kommer veckans matsedel som inte känns alltför kul... bara skafferi/frys/kylskåprens...

Mån:
Fisksoppa (från frysen)
Pasta med tonfisksås

Tis:
Fisksoppa
Vegbiffar med tomatris och svampstuvning

Ons:
Pasta med tonfisksås
Veg pastasås och spagetti (jobbet)

Tors:
Tomatsoppa (jobbet)
Sojakorv och stuvade makaroner

Fre:
Quinoasallad med bönor och soltorkade tomater
???


Grönsakslasagne
Jag gjorde en grönsakssås av hackad lök, rivna morötter, skivad purjolök, aubegine, squash, grön paprika och champinjoner som jag fräste i olja. Sedan hade jag i tomatkross, tomatpure, grönsaksbuljongpulver, örtkryddor, salt och svart- och cayennepeppar. Den lät jag stå och puttra medans jag gjord en bechamelsås (vitsås) som jag hälde i literiven ost i. Sedan varvade jag såserna och lasagneplattor i en stor form och hade på extra riven ost innan jag gratinerade den i ca ½ timme. 
Väldigt uppskattad på jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0