Fisksoppa

På begäran, här kommer världens godaste fisksoppa:

Fisksoppa 4 port
1 purjolök
2 paprikor
ca 1 msk curry
ca ½ tsk cayenne peppar (ta mindre först och krydda mer om det behövs)
2-3 msk tomatpure
ca 1 l vatten
2 fiskbuljongtärningar
1 burk creme fraiche
400 g fiskfile tex sej eller torsk
1 burk räkor i lag alt frysta tinade räkor

Skär purjon och paprikan i bitar, fräs dem i lite olja tillsammans med curryn och cayenne pepparn. Rör ner tomatpuren och häll på vatten och fiskbuljongtäringarna. Låt koka en stund, ha i creme fraichen. Skär fisken i bitar, lägg i den och låt koka tills den är vit. Rör ner räkorna och smaka av med kryddor. Låt ej räkorna koka, då blir de sega.
Servera med aioli och bröd. Mums!



Kommentarer
Postat av: ette

nu blir det fisksoppa imorn.. :) hoppas den blir lika bra som din!

2007-10-12 @ 21:15:58
URL: http://henriettep.blogspot.com
Postat av: viola

det blir det säkert... det går inte att misslyckas med den här. du får säga vad stefan sa sen.

hm du har inget förslag på vad jag ska laga i kväll? är tom i huvudet...

2007-10-13 @ 11:51:07
Postat av: ette

stefan gillade den faktiskt.. :) jag fick mkt beröm för den.. så den ska jag göra fler ggr! däremot har jag idétorka gällande vad du ska äta..

2007-10-13 @ 20:43:10
URL: http://henriettep.blogspot.com
Postat av: viola

vad kul att han gillade det... tyvär kan jag ju inte bjuda daniel på den... om jag inte e sur på han... då kanske han får smaka på den :)

det blev tonfisk/pepparbiff, klyftpotatis, beasås och sallad med pinjenötter för oss. å sen popcorn såklart!

2007-10-13 @ 21:15:23
Postat av: Danjils

Heey!! Mordtankar? Vänta tills jag är värd något istället :-)

2007-10-18 @ 13:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0