Dagens middagstips

Idag har jag med mig potatis och broccoligratäng med vegetarisk "bacon" till matlåda. Som min mamma lagat... Ibland är man bortskämd.

Potatis och broccoligratäng
Koka potatis och gör ett mos med lite smör, varm mjölk, salt och vitpeppar. Dela två broccoli huvud och förväll  bitarna i någon minut i kokande vatten. Gör en bechamelsås, rör ner riven ost, finhackad purjolök och broccolien i såsen. Smörj en ugnsform och lägg potatismoset runt kanten på foremen. Häll såsen i mitten. Gratinera i ugnen i 250 grader på grill, tills allt fått fin färg. Ät med sallad och (veg)köttbullar/bacon eller liknande.
Supergott, fast det är ju allt som min mamma lagar...



Det här vegetariska baconen som jag åt har jag aldrig tidigare sett i affären. Det fanns på Hemköp. Det smakar enligt köttätarna som riktigt bacon. Jag tycker att det var gott men det hade en konstig eftersmak.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0