Quinoasallad

Quionoasallad 4 port recept från tidningen Topphälsa
5 dl kokt quinoa
1 gul lök
1 zucchini
15 svarta oliver
8 soltorkade tomater i olja
100 g färsk parmesan, hyvlad
1 msk olivolja
bladpersilja
salt & svartpeppar

Skala och hacka löken, skär zucchinin i bitar. Fräs i en stekpanna i olivolja. Tillsätt quinoan, soltarkade tomater i bitar, lite av oljan från tomaterna, bladpersilja, oliver och riven parmesan. Smaka av med salt och peppar.

Jag tänkte servera med grillade quornfileér som jag först marinerar i citronolivolja, vitlök och persillade krydda.

Servera quinoasalladen med quornfileér och tomatsalsa


image14


Kommentarer
Postat av: Anonym

quinoasallad är bland det bästa jag vet! jag gjorde en jättestor för nån vecka sen och åt det i flera dagar, bara fyllde på basen med färskvaror vart efter... hehe. variation är överskattat..

2007-09-27 @ 21:29:54
Postat av: lisa

den ville visst inte publicera mitt namn, det var alltså från miiiig LIIISA. så du vet. =)

2007-09-27 @ 21:30:38
Postat av: viola

ja det är super att ha hemma i kylen så åker man inte dit på snabbmat när man e superhungrig
/ viola som ätit på max tre ggr på fyra dagar....

2007-09-30 @ 21:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0