Dinkelpizza med pesto och fetaost

I förra veckan var jag på besök hos vänner både i gbg och ängelholm.
Denna pizza är en favorit som jag och Johanna gjorde hemma hos henne i torsdags

Dinkelpizza med pesto och fetaost
Smula ner ett halvt pkt jäst i en bunke, häll över 2½ dl ljummet vatten, lite olja och salt. Rör ner siktat dinkelmjöl tills det har bra konsistens. Knåda en stund och låt jäsa 20 min.
Kavla ut på två plåtar. Bred över tomatpure och strö sedan över riven mozzarella, klicka på små klickar pesto. Grädda i 225 grader tills den fått färg och botten är klar. Ta ut och strö över soltorkade tomater, fetaost, ruccola och rödlök. Salta och peppra. Bara att mumsa sen!

Ibland brer jag peston direkt på pizzan istället för tomatpure. Det är oxå gott att ha körsbärstomater på, men det glömde vi.


Kommentarer
Postat av: lisa

den här ska jag absolut göra nångång, det låter hur gott som helst!

2008-05-17 @ 21:47:40
Postat av: viola

jag lovar (och johanna kan intyga) att den är så fantastisk att man nästan dör ;)

2008-05-21 @ 21:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0