Banankaka

Gjorde banankaka i helgen på jobbet, alltid smarrigt men helst ska man ha grovhackad mörk choklad i tycker jag, men det hade vi inte så jag slängde ner en näve russin istället. Dessutom hade jag lite mandelspån över.

Banankaka
100 g smör
2 dl socker
3 ägg
2 ½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
2 tsk vanlijsocker
3 bananer
hackad mörk choklad
ev.mandelspån

Smält smöret och blanda med sockret och äggen. Blanda ner mjöl, bakpulver och vanlijsocker. Mosa bananera och blanda ner dem. Rör till sist ner hackad choklad, så mkt du vill ha.
Smöra och bröda en avlång bakform, häll i smeten, strö ev över mandelspån.
Grädda i 200 grader i 40-50 min, tills den har stelnat i mitten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0