Dagens middagstips

Dagens middagstips
Jag hade ett paket hirs stående i skåpet sedan länge, har aldrig använt det förut men nu gjorde jag biffar av det. Och det blev inte så dumt alls.

Hirsbiffar
2½ dl hirs
5 dl buljong
2 ägg
1 gul lök
1 klyfta vitlök
½ pkt kikärtor
½ dl oliver
½ dl soltorkade tomater i olja
1 dl pesto
½ pkt frysta italienska örter (bladpersilja, oregano, salvia)
2 msk potatismjöl
salt & peppar

Sköl hirsen i kokande vatten. Koka den sedan i buljongen i 10 min. Stäng av plattan och låt hirsen eftersvälla i 15 min. Finhacka och stek löken. Mosa kikärtorna. Strimla oliverna och soltorkade tomaterna. Blanda sedan ihop allt i en bunke och krydda med salt och peppar. Stek i smör eller olja tills biffarna fått fin färg.

Servera med pasta, ris eller bulgur och sallad


Hirsbiffar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0