Dagens middagstips

Dagens middagstips
Plättar är av någon anledning godare än pannkakor. Kanske pga av gamla barndomsminnen?
Hjortronsylt till är min favorit.

Plättar
1½ dl vetmjöl
1½ dl  siktat dinkelmjöl
½ tsk salt
6 dl mjölk
3 ägg
2-3 msk smör

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i mjöken lite i taget. Tillsätt tills sist äggen och smält eller flytande smör.
Stek i plättjärn. Smörj laggen med lite smör då och då så inte plättarna fastnar.

Servera med en god sylt och grädde.



Plättar med hjortronsylt


Kommentarer
Postat av: lisa

plättjärn... inte såå gott om såna hemma hos mig.. :) men det ser gott ut! speciellt med hjortronsylt. mmm.

2009-01-13 @ 02:25:25
Postat av: viola

det funkar ju med pannkakor oxå som tur är :)

2009-01-16 @ 10:23:37
Postat av: Fredrik Westman

Hej!



Jag arbetar med att göra en webbsida som ska stödja föräldrar att kunna hjälpa till med matteläxan. Adressen till webbsidan är www.webmath.se.

Nu behöver jag en bild på hjortronsylt. Jag har hittat bilden Plättar med hjortronsylt på Internet.

Får jag använda den gratis?



Hälsningar

Fredrik Westman

2009-09-24 @ 19:11:20
Postat av: Viola

Hej Fredrik, det är helt ok att använda bilden.



/Viola Karlsson

2009-09-27 @ 20:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0