Grillad halloumi med ris, tomatsås och limecoleslaw

Grillad haloumi med ris, tomatsås och limecoleslaw

Koka upp riset.

Finhacka en schalottenlökk (alt½ gul lök ) och 1 klyfta vitlök, fräs i olja. Tillsätt 1 tetra krossade tomater med chilismak. Krydda med finhackad timjan, 1 msk honung och salt och låt puttre under tiden det andra blir klart.

Strimla en bit vitkål, blanda 2 tsk majonäs, 1 msk creme fraiche, 1 msk mjölk med filngsalt, vitlökspulver och skalet av ½ lime med vitkålen.

Dela halloumin i bitar och grilla i grillpanna (eller stekpanna)

Servera halloumin med tomatsåsen, riset och limecoleslaw.


Grillad halloumi med ris, tomatsås och limecoleslaw



Tips: till tomatsåsen provade jag krosade tomater från Mutti, som jag läst massor om på olika matbloggar och jag blev inte besviken. Fyllig tomatkross med mycket smak. Jag provade den med chiismak denna gången men de har många olika produker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0