Nostalgipasta

När jag gick i lågstadiet var min favoriträtt i skolan "hjulpasta" med ost och skinksås. Så när jag såg "hjulpasta" i affären för ett tags en bestämde jag mig för att göra en nostaligiskt veggo variant.

Nostaligipasta
500 g "hjulpasta"
1 gul lök
1 pkt veggobaconbitar
1 liter mjölk
3-4 msk majzenamjöl
2 dl riven ost
salt & peppar

Koka pastan i saltat vatten.

Finhacka löken och fräs i lite olja, tillsätt veggobacon och fräs tills det får färg.

Koka upp mjölken. Blanda majzenan med lite vatten och tillsätt under omrörning till en bra konsistens (den ska inte vara för tjock, osten gör såsen tjockare sen) Koka två minuter. Stäng av plattan och tillsätt riven ost, veggobacon och löken, krydda med salt och peppar.

Servera såsen med pastan och grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0